Website | Nieuwsbrief | Chatroom | Foto's
Het is nu zo 5 sep 2010 21:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 14:40 
Moderator

Met de meeste samplers kun je ook zelf opnemen :wink:

Mijn Soundclick

Hyves

Audio Engineer @ Fast Forward Studio's

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 15:04 
ED schreef:
Ja inderdaad zoolook! Komen de "stemgeluiden" uit de fairlight?
Terwijl Jarre ons doet geloven dat hij ze allemaal zelf heeft opgenomen.

De fairlight is (deels) een sampler ;)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 20:05 

Aha dus de stemmen zijn wél zelf door JMJ opgenomen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 20:15 
Moderator

Juist :D

Mijn Soundclick

Hyves

Audio Engineer @ Fast Forward Studio's

Profiel  

Berichttitel: Re: Chronologie
BerichtGeplaatst: di 23 maart 2010 16:29 

Om maar weer eens ontopic te gaan, ik heb afgelopen week deze cd in de geremasterde versie (24Bits/96 Khz) gescoord.

Geluid is echt beter dan de 'oude' versie uit 1993, maar ik wist dat er iets was met deze remaster.
Er zit nl. een foutje in Chronologie 4. Bij 2'10 hoor je een drumgeluid overduidelijk 2 keer kort achter elkaar waar dat absoluut niet de bedoeling was.

Oxygene: with every breath there's new inspiration

Next event: Rotterdam Ahoy: 27 november 2010 om 20:00 uur (rij 2, stoel 15 en 16)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23 maart 2010 17:56 

The Voice schreef:
Om maar weer eens ontopic te gaan, ik heb afgelopen week deze cd in de geremasterde versie (24Bits/96 Khz) gescoord.

Geluid is echt beter dan de 'oude' versie uit 1993, maar ik wist dat er iets was met deze remaster.
Er zit nl. een foutje in Chronologie 4. Bij 2'10 hoor je een drumgeluid overduidelijk 2 keer kort achter elkaar waar dat absoluut niet de bedoeling was.

Niet alleen dat. Hier nog een citaat van de oude Galaxie Jarre site:

Chronologie CD: 487379-2, MD: 487379-8

Sound: Compared with my original Polydor CD from 1993, sound quality has improved a little bit. Now the disappointing news: After 2:09 in Chronologie 4, a fraction of a second is skipped. At 0:23 in Chronologie 6, a loud statical click can be heard. These errors were not present in the older pressings. We received reports from people's who's remastered copy of Chronologie have the same errors, so the anomalies are likely to be present on the new master tapes and thus on all CDs pressed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 maart 2010 16:12 

Tsja,

Ik wist dat er wat fout zat bij Chrono 4 op die geremasterde versie,al dacht ik dat het in een ander deel van de track zat.
En van Chrono 6 hoorde ik net pas toen ik de cd maar ff erbij had gepakt ;-)

Volgens mij was er met Equinoxe ook iets aan de hand,daar waren links en rechts omgedraaid,en eigenlijk mag dit allemaal niet gebeuren.
Wat er volgens mij is gedaan is dat men de mastertape heeft afgedraaid en heeft opgenomen in de computer met behulp van een converter die het signaal in hoge resolutie opneemt in dit geval 24 bit,hierdoor word het geluid van de mastertape nog getrouwer opgenomen in de computer.
In die tijd was het allemaal nog nieuw en de 2 errors die hier worden gemeld komt denk een hardisk die niet helemaal jofel heeft gewerkt.
En in 1997 waren de hardisks nog niet zo stabiel als dat ze nu zijn.

Het vreemde vind ik wel dat de uiteindelijke nieuwe master blijkbaar niet is gecheckt door iemand,eigenlijk moet dit wel gebeuren.
Of het is wel gebeurd door iemand die lekker heeft zitten slapen,zeker met een belangrijke release als dit is het zaak dat alles goed nageluisterd word.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 maart 2010 20:46 

Op een Jarre-sampler die in 1997 bij aankoop van een Jarre-cd werd weggegeven was deze versie van Chrono 4 ook al gezet.

En nu je het over Equinoxe 5 hebt, het stereobeeld is inderdaad veranderd. Volgens mij kwam bij de originele LP de lead van links en hoorde je op rechts de nagalm. Op de remaster hoor je de lead vanuit het midden komen en galmt dan naar buiten (links en rechts) uit.
In Equinoxe 5 zit op een gegeven moment ook een raar krasgeluid alsof het volume iets te hard afgesteld stond. Ik zal nog wel even luisteren naar de cd en post het dan in een later bericht waar dat gedeelte zit.

Oxygene: with every breath there's new inspiration

Next event: Rotterdam Ahoy: 27 november 2010 om 20:00 uur (rij 2, stoel 15 en 16)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 2 apr 2010 23:18 

Chronologie is een superalbum. Ik was toen nog naar het Chronologie European Tour concert geweest in Brussel op 24 augustus 1993. Heb er nog een T-shirt van (Helaas grijs gedragen). Op die dag was hij nog jarig ook vertelde hij ons.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]